Monday, July 21, 2008

Food For Thought: Islam

Islam
Mawdudi saw Muslims not as people who followed the religion of
Islam, but as everything:
Everything in the universe is 'Muslim' for it obeys God by submission to His laws... For his entire life, from the embryonic stage to the body's dissolution into dust after death, every tissue of his muscles and every limb of his body follows the course prescribed by God's law.People who failed to follow Islam were the only exception to this universe of Muslims. For more reference please go to
: http://en.wikipedia.org/wiki/Mawdudi#Islamic_beliefs_and _ideology

Sebenarnya kepala saya tengah panas mikirkan isu politik minggu ini yang dimainkan oleh media perdana. Muzakarah.. Minggu lepas pasal mantan TPM ditangkap. Belum habis lagi sejak election tempoh hari....isu semakin panas.
Namun hati tetap yakin dan takkan goyah dengan mainan ini. Katanya apa yang dibincangkan adalah tentang Islam. Hanya Allah yang tahu.... Hanya yang betul nak Islam dia akan ikut Islam. Keadilan ada dalam Islam. Keadilan tanpa dipandu Islam sia-sia. Samalah macam politik rekaan manusia yang lain. Kalau selari dengan tuntutan Islam boleh diterima pakai.
Sebut pasal Islam, syukur pada mu Ya Allah nikmat Islam ini tidak ternilai telah Kau berikan pada hambaMu dari alam roh hingga dilahirkan ibu sehinggalah saat ini. Semoga akhir hayat di dunia ini juga dalam iman dan Islam. Aminn.
Thank you so much Dik Ma sebab bagi baca buku Conversion Journeys. Buku ini amat-amat menyentuh nurani betapa nikmat hidup dalam Islam sangat-sangat mahal apatah lagi kita dah lahir memang ibu bapa Muslim. Bayangkan mereka ini yang baru dilembutkan hati oleh Allah dalam usia remaja dan dewasa untuk sama-sama hidup dalam nikmat Islam, mengambil Islam itu dengan yakin tanpa ragu dalam amalan dan ibadah. Sebelum ini mereka tidak faham apa pun tentang Islam. Insafnyaaa.....
Tapi sedihnya tak semua Muslim yang asal dapat nikmati Islam. Tak cuba nak ambik fahammm...
Kenapa ada jugak antara kita masih tak yakin dengan Islam seolah-olah kunolah mereka kalau ikut Islam..tak up to date pemikiran...Takut bila sebut Islam...Takut apa????? Takut hilang pengaruh, takut hilang jawatan, takut ekonomi merudum, takut pelabur asing lari....takut mereka yang tak faham Islam panggil kita terrorist?? Takut....Bimbang... Tak perlu takut...Selamat dalam Islam.
Ya Muqollibal Qulub Tsabbit Quluubanaa 'alaa diinika..

No comments:

banner