Tuesday, July 15, 2008

Permataku Nuha



Durratun Nuha permata saya yang kedua. Masa lahirkan Nuha kakak Hana dah 2 tahun lebih. Saya masih terkilan tak dapat nak menyusukan dia sampai umurnya 2 tahun. Masa Nuha 3 bulan saya dah stop susu tak banyak. Nuha menangis nak susu. akhirnya bagi botol. Sedihhh.....

Ujian Allah untuk saya dan suami. Nuha alami otitis media menurut doktor. Sejak 5 bulan lagi. Masa tu saya tak dapat terima hakikat. tekanan mengingatkan Nuha dan macam mana hari depan dia. Bermacam perkara buruk yang saya bayangkan tentang masa depan Nuha. Tapi makin hari makin saya dapat terima dengan kesabaran menjaganya, buat rawatan tiap-tiap bulan sampai ke Pakar Kanak-kanak. Dalam doa juga saya mohon pada Allah agar sembuhkan Nuha. Sekarang Nuha dah 4 tahun. Doktor kata ada kesan sedikit pada pendengarannya sebelah kanan namun hari Sabtu lepas masa Doktor periksa gegendangnya ada tumbuh dah sedikit dan ambil masa 3 bulan untuk tutup. Ya Allah sembuhkan lah anakku. Ibu mana tak bimbang tentang sakit anaknya. Nuha...begitulah cabaran umi dan abah untuk mendidik Nuha. Juga cabaran perasaan. Dia masih pelat atau cakap tak teghuih kata orang Kedah even dah 4 tahun. Mungkin kesan dari pendengaran Nuha... Tapi Nuha unik..anak perempuan yang tak suka permainan keperempuanan. Anak patung atau bear agak kurang. Apa yang dia suka main adalah kereta, lori dan lain kenderaan. Semua orang risau dengan tendency dia. Tapi saya berdoa moga besar nanti boleh jadi engineer. Minat sungguh dia pada alat-alat mainan kenderaan. Moga nuha jadi anak solehah dan khalifah Allah yang bertanggungjawab......Ummi dan abah doa..

No comments:

banner